reklamimit logga

Reclaimit

Förvandla felköp till rätt kundupplevelse med hjälp av oss på Reclaimit. Reclaimit hanterar returer, reklamationer, regresser, reparationer samt refurbish. Kort sagt, det mesta på R. Vi är vad vi heter. Ert one stop när det kommer till returhantering och eftermarknad!

Returer

Oavsett om du säljer i Sverige, Norden eller över hela världen löser vi dina returer från kund, leverantör och återförsäljare. Via vår iframe-lösning kan dina kunder enkelt registrera sin retur och du får samtidigt all relevant information direkt i realtid. Du slipper dyr kundtjänsthantering och krångel med fraktsedlar samt skapar en bättre användarupplevelse och större möjligheter att få lojalare kunder.

Automatiserade reklamationer

Dina kunder registrerar enkelt sina reklamationer via din webbplats och kan sedan följa ärendet i realtid, utan att behöva ringa kundtjänst eller fylla i en fysisk blankett. Under själva registreringsprocessen får dina kunder tips som ibland avhjälper deras behov av att reklamera varan. Oavsett om du endast säljer online eller har flera butiker kan din butikspersonal genomföra reklamationer på samma smidiga sätt. Butiken får automatiskt full kontroll på kundens reklamationsvillkor.

Regresser

Reclaimit hjälper dig att få full kontroll på dina regresser och minska onödiga avskrivningar. Vår systemmatris håller automatiskt reda på alla villkor, frakter, servicepartners etc för samtliga dina leverantörer. När rätt villkor är uppfyllt skickas regressen automatiskt iväg och du kan följa processen via ditt konto hos oss.

Resell

När era kunder registrerat klart ett returärende, så kan vi utifrån deras önskemål och orsak visa era alternativa produkter som finns tillgängliga på er webbshop. Med enkla steg kan kunden lägga den nya varan i er check out och återigen köpa varan i ny storlek eller färg. Vi omvandlar helt enkelt en retur till ett nytt köp.

Om Reclaimit

Reclaimits har förvandlat fel köp till rätt kundupplevelser i drygt tjugo år. Vi startade vår resa inom elektronikbranschen och byggde upp en rikstäckande servicekedja inom hemelektronik och vitvaror. Redan då insåg vi värdet av god service i en komplex och utmanande bransch, där man kämpade med att hantera eftermarknaden på ett enkelt och lönsamt sätt för att behålla sina kunder.

Kontaktinformation